Nobody knew what Adam had in his suitcase

 

This was my short story that I made for my mid-test in the first semester. The story must began with same sentence, “Nobody knew what Adam had in his suitcase”. I was required to expand that sentence to be a story. I hope you can comment this story, what lack and what the advantages. Please enjoy, and read this.

Continue reading

Advertisements

Analisis Karin Novilda (Awkarin) Terhadap Nilai-nilai Pancasila

PENDIDIKAN PANCASILA

 

ANALISIS KARIN NOVILDA (AWKARIN) TERHADAP NILAI-NILAI PANCASILA

 

 

 

Tema: Masalah Sosial

Anggota:

  1. Gagarin Yudhistira
  2. Dite Nursyamsi Mahmutami
  3. Winda Fitriani
  4. Ayesha Ivhony Pratiwi

 

Topik Bahasan:

  1. Sikap Karin Novilda (Awkarin) yang sesuai dengan Pancasila
  2. Sikap Karin Novilda (Awkarin) yang tidak sesuai dengan Pancasila


  Continue reading

Drama HIVE (Skrip)

MERDEKA ATAU MATI

Scene 1

Karni yang sedang hamil muda merajut selimut untuk calon anak nya. Munculah karno dengan wajahnya yang penuh ketegasan dan kelembutan membelai kepala karni sang istri.

Karno: “ istriku….petang nanti aku akan berjuang untuk memperebutkan apa yang harus bangsa ini dapatkan”

Karni “suamiku….  Berjuanglah dan pulanglah dengan selamat”

Karno” jagalah bayi kita , sementara aku pergi”

Karni “ akan ku lakukan amanah mu suamiku” Continue reading

Email : Where i want to go

Hi Mr. Heri

I want to tell you about the city that I want to go there. I really want to London, England. There are a lot interesting places. There are many museums that not in Indonesia and the buildings in London are very unique for me.

In London, I want to go to many places that I want to go. But, some places that I want really to go are Madame Tussaud’s, Shakespeare’s Globe, Notting Hill and Portabello Road, Science Museum and Tower Of London. In Madame Tussaud’s, I want take photo with famous people like Queen Elizabeth II, Princess Diana, Tom Cruise, Jonny Depp, Taylor Swift, One Direction, Selena Gomez and others. I just want to go around Tower Of London and Notting Hill and Portabello Road. I also want to know about Shakespeare’s Globe because Shakespeare is very famous English poet, playwright and actor and also famous writer. I also exhibited about Science Museum. I think Science Museum is fun place and I can get a lot new knowledge. Of course I want to Tower Bridge, London Eye, and Big Ben also Buckingham Palace because I think there are mascot of London City.

Honestly I want go around England. I want to Oxford, Cambridge, Manchester and Edinburgh. But, I think the city that must to visit in England is London. I really want to there and I hope someday I had the chance to go to London.

Sincerely yours

Dite

 

Reading and Writing Assignment 2

INTRODUCTION

Hello. My name is Dite Nursyamsi Mahmutami. My nickname is Dite. I was born on 12 October 1997. I tell that because if you want to give me present for my birthday, I’ll accept that, haha. I’m a English Literature student at Universitas Islam 45 Bekasi a.k.a Unisma Bekasi. I made this blog since high school, but because I had heavy activities, I can’t manage time for new post. And honestly, I am moody person. So, if I didn’t have good mood, I didn’t have inspiration to write something in my blog. Because some reasons that I explain before, I made decision to make this blog for my diary, store and share my assignment, and write anything that I want. I hope you can enjoyed this blog, comment anything you want and share my post to social media that you have.

Follow my social media account (just click name of social media):

Halo. Namaku Dite Nursyamsi Mahmutami. Panggil aja Dite yaaa. Tanggal lahir aku 12 Oktober 1997, yah siapa tau aja mau ngirimin hadiah gitu hahaha. Sekarang aku adalah mahasiswa Sastra Inggris di Universitas Islam 45 Bekasi yang dikenal dengan Unisma Bekasi. Aku bikin wordpress ini udah lama banget dari jaman SMK. Tapi karena aku ngambil jurusan farmasi, keteteran deh, ngga dipake, dibuka dan diabaikan begitu saja. Kalo yang anak farmasi atau setidaknya kesehatan tau banget kan sibuknya kayak apa. Eh, tapi sebenernya sih aku orangnya juga ‘moody’. jadi kalo lagi ngga mood ya aku ngga ada inspirasi deh buat bikin-bikin sesuatu yang bermanfaat. Karena alasan-alasan tersebut, aku jadi bikin keputusan buat bikin wordpress ini menjadi diari aku, tempat menyimpan dan berbagi tugas-tugas kuliah aku yang siapa tau aja bermanfaat buat kalian, dan apapun sih sebenernya. Aku cuma berharap kalian bisa menikmati blog ini. Oh, ya komen kalo mau komen sama share postingan aku ke sosial media kalian ya.